تسهیل شرایط صدور مجوز دفاتر خدمات مسافرتی برای فارغ‌التحصیلان گردشگری در اردبیل

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل از تسهیل شرایط صدور مجوز دفاتر خدمات مسافرتی برای فارغ‌التحصیلان گردشگری خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل، قادر تقی‌زاده معاون گردشگری این استان امروز سه‌شنبه 7 آذر با اعلام این خبر تصریح کرد: «شرایط صدور مجوز دفاتر خدمات مسافرتی برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با گردشگری تسهیل شده تا زمینه اشتغال آن ها فراهم شود.»

او افزود: «تمام متقاضیان دفاتر خدمات مسافرتی باید سابقه سه ساله فعالیت در دفاتر خدمات مسافرتی را داشته باشند، در صورتی که فارغ‌التحصیل رشته گردشگری در مقطع  کارشناسی یا بالاتر  نیاز به ارائه سه سال سابقه فعالیت نیست.»

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اردبیل تصریح کرد: «در بخشنامه جدید هرگونه فعالیت در آژانس‌های مسافرتی اعم از بند الف، بند ب یا بند پ تصریح شده و جزو سه سال سابقه محسوب خواهد شد.»

او همچنین به تسهیل شرایط دیگر در تأسیس دفاتر خدمات مسافرتی اشاره و تأکید کرد: «در بخشنامه‌های قبلی مقرر شده بود که در صورت ثبت شرکت‌های حقوقی در این خصوص 30درصد از سهام شرکت به اسم مدیر‌عامل آن شرکت باشد که این موضوع با قوانین تجارت مغایر بوده و مشکلاتی را به‌دنبال داشت.»

به‌گفته تقی‌زاده، از سویی سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به دلیل این بند بخشنامه از تأسیس دفاتر استقبال نمی‌کردند که با پیگیری‌های صورت‌گرفته از سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری الزام این بند حذف شده و پس از این ضروری نیست مدیر عامل سهام‌دار شرکت باشد.

او درخصوص تعداد دفاتر خدمات مسافرتی استان افزود: «در آغاز دولت تدبیر و امید 24 دفتر در استان اردبیل فعالیت داشت که دروضعیت فعلی 46 دفتر خدمات مسافرتی فعالیت داشته  و پرونده پنج متقاضی دیگر نیز در کمسیون فنی تصویب شده که در حال پیگیری صدور مجوز هستیم.»

انتهای پیام/

کد خبر 1396090720